Met zijn 2,5 kilometer is de Annie Cordytunnel (vroeger de Leopold II-tunnel) de langste tunnel van ons land. Dagelijks passeren er zo’n 80.000 voertuigen doorheen. Een nodige renovatie bleef dan ook niet uit.
In 2018 startte het project met als doel: de veiligheid verhogen. Zo voerden ze verschillende werken uit: het verwijderen van asbest, het vervangen van het tunneldak en zijwanden, het vernieuwen van alle signalisatie en het aantal nooduitgangen verhogen met 17.
EQUANS schakelde Goossaert in om alle veiligheidssignalisatie volgens de Belgische wetgeving te voorzien. Op basis van de aangeleverde plannen verzorgde Goossaert de lay-out en de productie van de pictogrammen.
In totaal zorgde Goossaert voor de opmaak en productie van 591 veiligheidspictogrammen klasse D.
De verplichte klasse volgens de Belgische wetgeving in tunnels. In geval van nood, waarbij de verlichting uitvalt, lichten deze pictogrammen gedurende één uur na.
Een evacuatie verloopt zo 30% sneller, maar ook de interventie van de hulpdiensten gebeurt zo een stuk efficiënter. Dit omdat je in één oogopslag ziet welke richting je moet uitlopen.
Naast klasse D hebben deze borden enkele andere sterke eigenschappen. Dit doordat ze uit aluminium bestaan en de lay-out erin is gebakken.
Eigenschappen van onze veiligheidsborden klasse D:
Deze veiligheidspictogrammen klasse D met je eigen ogen zien?
Stop dan, voor je eigen veiligheid en die van anderen, niet in de Annie Cordytunnel, maar neem vrijblijvend contact met ons op.
Onze experts geven je graag meer uitleg.